<$BlogRSDUrl$>



Δευτέρα, Φεβρουαρίου 20, 2006


Amazon εναντίον iTunes! 



O Ελληνοαμερικάνος Jeff Bezos, CEO και ιδρυτής της μεγαλύτερης διαδικτυακής αλυσίδας καταστημάτων Amazon, θέλοντας να εξασφαλίσει το μέλλον της εταιρίας του, στοχεύει στην επέκταση των πωλήσεων στα downloads ψηφιακών τραγουδιών και ταινιών.
Είναι ένας τομέας όπου το iTunes Music Store της Apple, ηγείται της αγοράς, με ένα ποσοστό που κυμαίνεται γύρω στο 70%. Η μεγάλη επιτυχία που γνώρισε το iPod, οφείλεται κάτα ένα μεγάλο μέρος στην αρμονική συνεργασία μεταξύ του hardware (iPod) και του software (iTunes), δημιουργώντας ένα ιδανικό "πακέτο" ευκολίας.
Το ίδιο "πακέτο" ευκολίας φιλοδοξεί να πουλήσει και το Amazon, δημιουργώντας ένα δικό της Portable Media Player, αντίστοιχο με το iPod στο οποίο θα μπορεί ο καταναλωτής να "γεμίσει" με ψηφιακά αρχεία πολυμέσων που θα αγοράζει από το Amazon. Είναι πολύ πιθανόν η Amazon να στραφεί σε συνδρομητικές υπηρεσίες νοικιάσματος μουσικής, μοντέλο που ακολουθεί με όχι ιδιαίτερη επιτυχία η Υahoo! και το Napster. Σύμφωνα με αυτό το μοντέλο ο καταναλωτής θα μπορεί να κατεβάζει και να ακούει όσα τραγούδια θέλει, νοικιάζοντας τα δικαιώματα των τραγουδιών έναντι μηνιαίας συνδρομής. Αν ο καταναλωτής διακόψει την συνδρομή του, τα τραγούδια αυτομάτως καθίστανται άχρηστα. Η υπηρεσία είναι πιθανόν να είναι έτοιμη το προσεχές καλοκαίρι.
Σύμφωνα με πληροφορίες της Wall Street Journal, ο Jeff Bezos βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο συζητήσεων με τις μεγάλες δισκογραφικές εταιρίες. Όμως αναλυτές εκτιμούν, πως το δύσκολο μέρος της προσπάθειας αυτής δεν είναι οι συζητήσεις (και οι δύσκολοι όροι) με τις δισκογραφικές εταιρίες, αλλά η διάσπαση του πολύ ισχυρού "μέτωπου" iPod + iTunes.
Συν τοις άλλοις, η Amazon σαν μεταπωλητής προϊόντων της Apple (μεταξύ και των οποίων τα δημοφιλέστατα iPods), κινδυνεύει να χάσει την Apple από πελάτη, αν επιλέξει να ανταγωνιστεί το iTunes Music Store στις πωλήσεις ψηφιακών αρχείων πολυμέσων.